top of page
sarahduma6

Tăvălita

Una din prăjiturile mele preferate încă din copilărie. Am încercat de ceva timp mai multe rețete, dar niciuna nu ieșea așa cum o știam eu de la mama. Așa că am convins-o pe mama să îmi spună rețeta, iar astăzi o împărtășesc și cu voi!


Ingrediente:

Pentru blat:

  • 8 ouă

  • 180 g făină

  • 170 g zahăr

  • 10 g praf de copt

Pentru sirop:

  • 300 g zahăr

  • 500 ml apă

  • 200 g unt

  • 60 g cacao

  • 1 sticluță esență de rom

Cocos


Mod de preparare:

  1. Pentru început avem nevoie de două boluri: unul pentru albușuri, iar celălalt pentru gălbenușuri. Separăm toate cele 8 ouă.

  2. Mixăm albușurile până devin tari.

  3. Mixăm și gălbenușurile împreună cu zahărul până prinde o consistențp spumoasă și de culoare pală.

  4. Adăugăm gălbenușurile peste albușul bătut și încorporăm cu o spatulă.

  5. La final adăugăm peste amestec și făina împreună cu praful de copt și omogenizăm bine totul cu spatula. Nu amestecați excesiv.

  6. Turnăm aluatul într-o tavă mai înaltă tapetată cu hârtie de copt și dăm la cuptor la 200 de grade până trece testul cu scobitoarea.

  7. După ce aluatul e gata, îl lăsăm la răcit. În acest timp ne ocupăm de sirop.

  8. Într-o oală medie punem zahărul și apa la foc mediu.

  9. După ce zahărul s-a topit, adăugăm untul și cacaua și amestecăm cu un tel pentru a nu se forma cocoloașe. Când untul s-a topit punem esența de rom și luăm oala de pe foc.

  10. Tâiem blatul în cubulețe și le trecem prin sirop, apoi prin cocos.

431 views

Recent Posts

See All

Commenti


bottom of page