top of page
sarahduma6

Tort cu smochine

Cred că rețeta acestui tort a fost cea mai dorită. Istoria acestui tort a început în perioada când căutam o rețetă de tort pentru ziua mamei mele, dar din păcate, nu am găsit nimic ce să mă satisfacă complet. La un moment dat am spus: ce îi place cel mai mult? "vanilia și smochinele".....perfect! Și așa a rezultatul tortul acesta super delicios cu smochine.





Ingrediente pentru blat:

  • 5 ouă

  • 400 g zahăr

  • 225 g ulei

  • 850 g făină

  • 1 lingură praf de copt

  • un praf de sare

  • 70 g lapte

  • 1 lingură esență de vanilie

Ingrediente pentru cremă:

  • 600 g cremă de brânză

  • 200 g zahăr pudră

  • 200 ml frișcă lichidă

  • esență de vanilie


Mod de preparare:


  1. Între-un bol mixam ouăle până devin spumoase. Adăugăm zahărul și continuăm să mixam până obținem o consistență pufoasă. Adăugăm uleiul și mixăm încontinuare.

  2. În alt bol, amestecăm făina, praful de copt și sarea.

  3. Adăugăm câte un sfert din amestecul de făină alternativ cu laptele, până încorporăm toată făina și tot laptele.

  4. La final punem o lingură esență de vanilie.

  5. Turnăm compoziția în două tăvi de tort și dăm la cuptor la 180 de grade până trece testul cu scobitoarea.

  6. Pentru cremă, amestecăm crema de brânză, zahărul pudră, esența de vanilie și mixam. Separat batem frișca.

  7. Încorporăm frișca în amestecul de cremă de brânză.

  8. Lăsăm blatul la răcit. Când s-a răcit complet, însiropăm blatul cu lapte peste care punem cremă + gem de smochine, adăugăm al doilea blat (nu uitați să îl însiropați) și îmbrăcăm tortul cu cremă.

  9. La final ornăm cu smochine peste care eu am pus miere.




75 views

Recent Posts

See All

Baklava

Comments


bottom of page