top of page
sarahduma6

Prăjitura mamei cu mere

Cred că cu toții avem acea prăjitura care ne duce cu gândul la copilărie. Prăjitura mamei cu mere a rămas preferata mea încă din copilărie și când am făcut rețeta, am făcut-o exact așa, fără să schimb nimic, pentru că este pur și simplu: PERFECTĂ!



Ingrediente:

  • 1 kg făină

  • 360 g untură (sau 400 g unt)

  • 200 g zahăr pudră

  • 4 pliculețe zahăr vanilat

  • 1 pliculeț praf de copt

  • 4 ouă

  • 4 linguri mari de smântână

  • Coaja de la o lămâie

  • Sare

Pentru umplutură:

  • 1.5 kg mere

  • 200 g zahăr

  • Scorțișoară

Mod de preparare:

  1. Amestecăm făina cu praful de copt, sarea, zahărul pudră și cel vanilat.

  2. Apoi adăugăm untura rece și frământăm cu mâinile până aluatul devine nisipos.

  3. După care punem ouăle, smântâna și coaja de la o lămâie și amestecăm până obținem aluatul.

  4. Luăm aluatul, îl împărțim în 2 (eu am folosit o tavă foarte mare. Dacă aveți tava mai mică, înpărțiți aluatul în 4) și dăm la frigider pentru 30 min.

  5. Între timp curătăm și dăm pe razatoare merele peste care punem zaharul si scortisoara. Scoatem aluatul de la frigider si il intindem cu un sucitor.

  6. Transferam prima foaie de aluat în tava tapetata cu hartie de copt.

  7. Peste punem merele, pe care le stoarcem de zeama lasata.

  8. Adaugăm si a doua foaie de aluat pe care o intepam cu o furculita.

  9. Dam placinta la cuptor pentru 40 min la 180 de grade.

  10. La final, presărăm zahar pudra.

147 views

Recent Posts

See All

Baklava

Comments


bottom of page